torstai 10. tammikuuta 2013

Vihdoin, uudet treenikengät!

Pakko sanoa, että kun aloitin joskus pari vuotta sitten treenaamisen aikuisiällä, mulla oli ensin käytössä äidin ikivanhat Asicsin aika massiiviset kengät, jotka oli mulle vielä liian pienetkin. Veikkaan, että vaikka ne mustan värinsä vuoksi olivatkin ihan kivannäköiset, niin ne olivat enemmänkin sitä 90-luvun aerobic-mallia. Näillä popoilla menin ensimmäisen innostuskauteni loppuun.

Muutama vuosi sitten piti kiireessä ja rahapulassa hankkia jotkut uudet kengät, kun olin taas aloittamassa saliharrastusta ja en enää kestänyt liian pienten kenkien kanssa tohimista. Ostin sitten Elloksen alesta Bagheeran kävelykengät (??!?!!?) eli toisinsanoen ihan tavalliset, mutta tukevat valkoiset lenkkarit. Lienee sanomattakin selvää, että ne olivat sali -ja ryhmäliikuntakäytössä melkoiset klohmut. Niillä aloitin Elixiassakin.

Nyt kun olen innostunut liikunnasta entistä enemmän, oli viimein aika hankkia ihan kunnon varusteet. Metsästin kunnollisia treenikenkiä kauan. Nyt tiesin, mitä kengältä haluan ja ne kevyemmät mallit tuntuivat melkoisen kalliilta investoinneilta. Juuri noita massiivisempia malleja oli huomattavasti edullisemmin tarjolla.

Joulun jälkeen päätin tehdä täsmäiskun Intersportiin. Myyjä löysi mulle juuri sopivat kengät ja ne lähtivät kotiin -50% hintalapulla. Noissa lähtöhintakaan ei ollut mikään paha, mutta tietysti mieluummin aina maksaa puolet kuin täyden hinnan.

Kyseinen malli on Adidaksen Workout Motion II.

Kuva osoitteesta: http://images.okazje.info.pl/p/odziez-i-obuwie/6935/adidas-buty-damskie-workout-motion-ii.jpg

Kenkä näyttää ja tuntuu todella hyvältä! Mulla on aika leveä lesti, mutta ekan kerran jälkeen kengät olivat muotoutuneet vieläkin sopivammiksi! Nuo ovat juuri mun tarpeisiin sopivat, tarpeeksi kevyet ja riittävät vaimennukset.

Kuulin jostain, että treenikengät tulisi uusia joissain tapauksessa puolen vuoden välein. Tuo kuulostaa aika hurjalta, mutta pitää seurata, että miten kenkä kovassa käytössä käyttäytyy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti