perjantai 25. tammikuuta 2013

Rahkarae by me

Kuten varmaan aiemminkin mainittu, mulle ei aamiaisen syöminen ole mitenkään helppo asia. Aamuvuoropäivinä olen herätessä niin väsynyt, että torkutan kelloa niin pitkälle, että on käytännössä pakko vaan pukeutua, hoitaa hygienia kuntoon ja lähteä töihin. Näinä iltavuoroaamuina taas tuntuu, ettei muuten vaan mene alas.

Pitäisi varmaankin alkaa ihan systemaattisesti tehdä niin, että herättyäni juon ison tuopin vettä ja huitaista vitamiinit naamariin. Vasta sen jälkeen kropan kunnolla herättyä olisi sitten varsinaisen aamupalan aika. Iltavuoro -ja vapaa-aamuina voisin syödä sen rauhassa omaan tahtiin ja aamuvuoroissa päästyäni töihin ja aamuruuhkan rauhoituttua. 

Olen aamupalakammostani huolimatta saanut nyt kehitettyä terveellisen ja makroiltaan siistin aamiaisen, joka maistuu mun suuhun oikesti hyvältä. 

Sekoitukseen tulee:

  • Puoli purkkia rahkaa (4%)
  • Puoli purkkia pilttiä 
  • Kaksi ruokalusikallista Keso-raejuustoa
  • Ruokalusikallinen vehnälesettä

Tähän sain inspiraation valion Rahkarae-välipalasta. 


Kyseinen tuote oli mulle ihan uudenlainen makuelämys ja entisenä raejuuston vihaajana olin tosi yllättynyt, miten hyvää tuote oli. Se oli mun suussa hiukan liian imelää kuitenkin ja sen takia päätin alkaa itse varioimaan sitä kiitettävän proteiinisaannin vuoksi. Lisäksi valmiit purkit tulevat pitkässä juoksussa melko kalliiksi. 

Kokeilin sekoitukseen myös Rainbown 10% kermarahkaa, mutta sen kanssa tuo suutuntuma jäi jotenkin todella rasvaiseksi. Pidättäydyn jatkossa tuossa Milbonan 4%:ssa, jotta saan siitä kuitenkin hieman rasvaa makua parantamaan. Vehnäleseet ovat vatsan toiminnan kannalta erinomainen lisä, koska mulla vetää suuri maitotuotteiden käyttö vatsan jumiin. 

Uusimman kokeiluversion jälkeen olo on kylläinen ja silti kevyt!



Kuva osoitteesta http://www.arcticsportaddicts.fi/wp-content/uploads/2012/10/PROfeel_rahkarae_1.png

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti